close
When You Taught Me How To Dance



When you taught me how to dance
Years ago, with misty eyes
Every step and silent glance
Every move, a sweet surprise
Someone must have taught you well
To beguile and to entrance
For that night you cast your spell
And you taught me how to dance

Like reflections in a lake
I recall what went before
As I give, I'll learn to take
And will be alone no more
Other lights may light my way
I may even find romance
But I won't forget that night
When you taught me how to dance

Cold winds blow
But on those hills you'll find me
And I know
You're walking right behind me

When you taught me how to dance
Years ago, with misty eyes
Every step and silent glance
Every move, a sweet surprise
Someone must have taught you well
To beguile and to entrance
For that night you cast your spell
And you taught me how to dance



波特小姐,波特小姐......
我覺得蠻好看......


雖然也沒說什麼偉大的事情,但是看到了一個女子為她的理想與愛情所做的努力

不過這兒當然也不是什麼轟轟烈烈,天翻地覆的愛情,但我喜歡碧雅翠絲和諾曼這兩個認真的人,真可愛...(笑)

這首主題曲很好聽,我看完電影後還留下來聽,雖然英國腔的dance聽起來很怪.....(?)

在回想起劇中男主角一邊輕唱著這首歌,一邊帶著女主角跳舞........很好,我又要炸了......

碧雅翠絲ㄧ時衝動很想答應諾曼的求婚,雖然最後程咬金殺出來讓她沒有破口而出我願意,但的的確確是被打動了............

拜託,這種情境,如果是我馬上就答應(喂!)................

男主角還是伊旺麥奎格,演過紅磨坊,這部戲在台灣我覺得好像很紅,應該沒有人沒看過吧?所以唱起歌來應該是可以殺死所有人吧,全部都說我願意行嗎?..........(?)............................(對不起,我胡言亂語了啊.....)


這首歌好像是特別為這部電影做的,主唱是一位小姐,當然是不太認識她啦...........

但我覺得歌詞很好,真的是為這部片做的......
Cold winds blow
But on those hills you'll find me
And I know
You're walking right behind me



很好,我心酸了..............







arrow
arrow
    全站熱搜

    a761016 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()